DPTP motor: ...
DPTP motor: ...
[Fórum]Mame arcade gépek, emulátorokCSUME: Client-Server Universal Machine Emulator
don_peter - 14-Feb-17 10:44
#13671
User
Érdliget
2010.Sep.01
Válasz z 14'.02.17. 10:37-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg13670
Erre lehetne egy PHP programot írni ami a megadott fájlokat "játékneve_start.bat" fájlba beforgatná és már is könnyebb lenne azok számára akik nem értik a dolgot
Persze ez megint csak akkor világos, ha tudjátok mire való a ".bat" kiterjesztés

Megosztás 
z - 14-Feb-17 10:37
#13670
User
Székesfehérvár
2013.Jul.10
Gondoltam, csinálok ennek is egy topikot, meg egy kis propagandát, hátha valakiben felébred az érdeklődés (rajtam kívül is), és sikerül kirángatni a MAME (szoftver-)szekciót a katatóniából.

Magához az emulátorhoz legegyszerűbben a MAMEHub-on keresztül juthatunk (a kitömörített könyvtárban a MAMEHub.sh vagy MAMEHub.bat fájl futtatásával), ezt leszámítva viszont nem feltétlen kell használnunk a java-s klienst, egyszerűen parancssorból is futtathatjuk a játékokat. Utóbbihoz persze meg kell adnunk néhány paramétert, a MAMEHub/MAMEHubRepo/Binaries/dist/ könyvtárban kiadott...
0
./csume64 ../roms/játék_rom.zip -server -port 6805 -username játékos_név
1
./csume64 ../roms/játék_rom.zip -client -hostname ip_cím -port 6805 -username játékos_név

...parancsok valamelyikére elindul az áhított játék, ehhez persze szerver esetén először ki kell nyitni/át kell irányítani a tűzfalon és/vagy router-en az adott port-ot, illetve kliens esetén tudnunk kell a szervert futtató gép publikus ("internet felöli") ip címét.

Az emulátor konfigurációs fájljában sok mindent beállíthatunk (pl. a fenti példában szereplő opciók közül is azokat, amik nem változnak), viszont amit szerintem mindenképp érdemes, az a shader: a mai kijelzőkön "alapból" nem azt a látványt kapjuk, mint amire emlékszünk, és ennek csak részben a nosztalgia az oka. Ugyanis a régi, crt-s képernyők "kicsit" más elven működtek (néhányuknál: működnek ), így a játékok a mostani eszközökön nem épp a legoptimálisabban néznek ki, és ennek kiküszöbölésére a második legjobb megoldás egy filter/shader beizzítása. Nekem a CRT-Scanlines nevű vált be leginkább: Ha letöltjük a megfelelő fájlokat ("glsl_plain" és "CRT-Scanlines" kezdetűek), berakjuk őket mondjuk egy "glsl" nevű könyvtárba (a roms, dist és a többi könyvtár mellé) és az ume.ini-ben átírjuk a következő sorokat...
0
gl_glsl                   1
1
gl_glsl_filter            1
2
glsl_shader_mame0         ../glsl/glsl_plain
3
glsl_shader_mame1         ../glsl/CRT-Scanlines

(forrás: http://www.mameau.com/mame-glsl-shaders-setup/)
...akkor máris jobban hasonlít a látvány arra, ahogy eleve ki kéne néznie.

(Persze lehet, hogy mindezeket csak saját magamnak írtam, de legalább meglesznek a linkek egy helyen, ha valamiért újra be kell lőni az egész hóbelevancot. )
Módosítva: 14' 02.20. 14:44 - don_peter

Megosztás 
Fórum statisztika
  • Oldal indulása: 2010-09-01
  • Új koncentráltabb fórum mûködés: 2016-11-07
  • Vissza állás nyitott fórum mûködésre: 2020-08-04
  • Oldalletöltések száma: 2984007
  • Összes fórum csoport: 15
  • Összes fórumtopik: 194
  • Összes fórum hozzászólás: 28796
  • Összes privát élet: 7328
  • Összes Hír/Cikk/Blog élet: 46
  • Összes Hír/Cikk/Blog hozzászólás: 21
  • Összes felhasználó: 238
  • Legújabb tagunk: gasser aki 2023-09-17. regisztrált
  • Legnézettebb topik: OFF topik, kötetlen csevegés

DPTP motor: GDPR infomráció!
2018 Május 25.-től hatályba lépett adatvédelmi szabályzatról itt olvashatsz bővebben: Adatvédelmi tájékoztató
Az oldal további használatához el kell olvasnod és fogadnod az adatvédelmi és cookie-k használatával kapcsolatos tájékoztatonkat.

Elfoadom!
Nem fogadom el!