DPTP motor: ...
DPTP motor: ...
1
2
3
[Fórum]Mame arcade gépek, emulátorokLCD vs. CRT
Jahno - 19-Oct-29 14:26 
#24538
User

2014.Nov.26
Válasz Gabcsi 19'.10.28. 20:13-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24535
Ja, nekem az. Faluban egy embernek volt Amigája, C64essel meg elég rendesen körbe voltam rakva. Majic12 kb. a szomszéd nagyobb srácokból jött össze.
Megosztás 
don_peter - 19-Oct-29 07:03 
#24536
User
Érdliget
2010.Sep.01
Válasz Gabcsi 19'.10.28. 20:13-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24535
Abban a korai időkben én annak is örültem ha a TVC-m hajlandó volt beolvasni egy arkanoid-ot vagy VoleyBall-t. És ott tényleg nem a grafika volt a lényeg. Bár a kastély című játék főképpernyőjén sokszor elcsodálkoztunk. Szép volt.
Megosztás 
Gabcsi - 19-Oct-28 20:13
#24535
User
-
2011.Aug.21
Válasz Jahno 19'.10.14. 22:19-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24510
Ezek szerint PLus/4-ed volt Volt rá sok jó játék, én is sorolhatnék kb 30-40-et.
Megosztás 
Jahno - 19-Oct-14 22:19 
#24510
User

2014.Nov.26
Válasz Gabcsi 19'.10.11. 12:29-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24504
Akkoriban volt pár 100 játékom, csak soknak a nevére sem emlékszem, vagy ilyen "motoros" meg hasonló magyarosítások voltak. Most kezdem listába szedni, kis egyszerű mászkálósak, Tutti frutti, Főre ant, Punchy, Manic miner. Lövöldözősből pld. ma jött szembe a Time slip. WoWot nem mondom, az alap (:- Játékterem nem is volt, azokhoz most kezdek hozzá, de történelem, youtube alapján és válogatott kb. 150 játék. Kinek a Cabal, kinek a Rap boys. Azért nem két játékot lehetne osszeírni amivel el vagyok, de pld. az építős stratégiait mindig kerültem.
Megosztás 
Gabcsi - 19-Oct-14 09:35
#24508
User
-
2011.Aug.21
Válasz don_peter 19'.10.14. 08:21-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24507
Pl. C64-re Xbox 360-on végigtoltam. Voltak benne meglepően agyalós részek. Tipikus példája annak, hogy nem a grafika a legfontosabb a játékélményben.
Megosztás 
don_peter - 19-Oct-14 08:21
#24507
User
Érdliget
2010.Sep.01
Válasz Gabcsi 19'.10.11. 12:29-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24504
Nem tudom mennyire illik ide, azért megkérdezem: játszottál a LIMBO című játékkal? Elég sok platformra megjelent.
Megosztás 
Gabcsi - 19-Oct-11 12:29
#24504
User
-
2011.Aug.21
Válasz snakeimp 19'.09.30. 13:53-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24460
A Moonstone-hoz hasonló élmény volt még nekem az All Terrain Racing, annak is különleges grafikája volt. Most végiggondoltam, hogy milyen játékokat láttam akkor szépnek, és azok a játékok mind élvezetes játékok voltak. Valószínűleg az is számít, ha egy játékkal jó volt játszani, akkor sokat játszott vele az ember, ha sokat játszottál vele, akkor jobban beleégett a grafika a szemedbe, és valószínűleg ezért is tetszettek jobban, mert többet néztük, jobban megszoktuk őket.

A másik pedig, hogy aki mostanában találkozik a számítógéps grefikával, az a legfullosabb grafikát nézheti otthon a gagyi PC-jén, csak mondjuk 15 fps-ben. De én hiába költöttem el egy vagyont annak idején Amiga-ra (előtte 5-6 évig csak C16/C64-es játékokat láttam), a legszebb játékokért játékterembe kellett járnom.

Szerintem én a Moonstone-t egy gagyi játéknak tartanám ma, ha nem ismertem volna korábbban. De ez is azért van, mert akkoriban nekem volt 20 játékom, és azok közül a 4-5 legjobbal rengeteg időt töltöttem el. Most meg elérhető 40 ezer játék, valószínűleg a Moonstone-ra 2 percet szánnék.

A Second Contact-ot nem próbáltad?

Megosztás 
snakeimp - 19-Sep-30 13:53
#24460
User
Budapest
2010.Sep.04
Válasz Gabcsi 19'.09.21. 16:32-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24444
Örülök, hogy másként látunk néhány dolgot. Élvezettel olvasom én is soraidat.
A Monkey Island remake az eredetihez hasonlóan tartalmilag zseniális, csak számomra sajnos csúnya, főleg a régihez képest. De ugye át lehet kapcsolni az origi gfx-be, így megszépül egy szemvillanás alatt.

Azt hiszem, iszonyatos csoda az, hogy Amigán először a Moonstone-t láttad meg. Szerintem az tipikusan az a játék, amit nem csupán a régi heurékás rácsodálkozásunk tesz minőségivé nosztalgikusan, hanem annyira különlegesen jól (és szépre) sikerült, hogy racionálisan is nézve: a jól öregedés faktora fokozattan igaz rá.
Nyilván minden (általunk a jelenben véleményezett) régebbi játéknál, amit anno láttunk, keveredik az akkori érzelmi hatás a mostani - talán észszerűbb - megítéléssel. És nem is lehet a két tényezőt szigorúan elválasztani, hogy melyik miatt tartjuk "jónak". Szerintem vélhetően egyszerre mindkettő miatt, a kettő együttesen adja ki, hogy jónak, szépnek etc. látjuk a gammát, csak az a kérdés (ami nehezen eldönthető), hogy milyen arányban van jelen a megítélésünkben a rég okozott impakt a mostani énünk szemlélőbb ítéletével.
A Moonstone nálam arra kiemelt példa, ha még gyerekkori emlékem sem fűződne hozzá, akkor is valószínűleg kibaszott királynak tartanám mai fejjel is. És kurva gyönyörű kinézetűnek is. De a régi emlékek még pluszban rászépítenek az amúgy is csodálatos minőségre.
Aztán mondhatnék sok másik játékot (te is), ahol nálam egyénileg már más az említett faktorok aránya. Meg olyat is, amihez gyönyörű érzések kötnek, de mai szemmel reálisan szinte egy hányás a cucc, nem öregedett szépen, az csak akkor volt igazán jó, az emlékek már nem tudják felturbózni picit sem.

És igen, szerintem is most lett pár éve eléggé szép a 3D, ami nekem is elfogadható (bár még mindig nem üti a régi 2D-t). Engem akként érdekel, hogy imádom azt passzívan nézni, ha egy jó barátom játszik egy számomra kedves új játékkal, kvázi filmként figyelem szerető, jó és nyugodt társaságban, de irányítani már kevésbé szeretem (ez utóbbira így csak ritka alkalom is akad).

Ja, Outcast! Szinte sírok... imádtam.

Megosztás 
Gabcsi - 19-Sep-21 16:32
#24444
User
-
2011.Aug.21
Válasz snakeimp 19'.09.20. 06:17-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24437
Azért érdekes, hogy mi, hasonló érdeklődési körrel rendelkezők is mennyire másképp látunk bizonyos dolgokat. Én XBOX 360-on tolom a Monkey Island-et, és nagyon tetszik, bár nekem az eredetihez nem volt szerencsém.

3D-t utoljára 99-ben csodáltam, amikor az Outcast-tal játszottam, az is azért tetszett szerintem, mert nem a klasszikus poligon grafikával operált, aztán tavaly végigtoltam a Second Contact-ot. Valahogy mindig úgy voltam a 3D-vel, hogy én megvárom, amíg tényleg szép lesz, szerintem ez a korszak megérkezett, de valahogy már nem érdekel.

A Moonstone volt az első játék, amit élőben láttam Amiga-n, és azon gondolkodom, hogy ezért látom különlegesnek, vagy tényleg van valami a grafikájában?


Megosztás 
Gabcsi - 19-Sep-21 16:18
#24443
User
-
2011.Aug.21
Válasz snakeimp 19'.09.21. 07:01-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24441
"milyen foszfort használ a sok közül etc., etc., de ezeket a mélységeket itt most nem nyitom meg."

Szerintem megnyithatod azokat a mélységeket, én mindig szívesen olvasom amit írsz, max hozzászólni nem nagyon tudok. Egyébként nekem is van egy hatalmas monitorom, azt sem tudom milyen típus, 3 sörért kaptam kb 10 évvel ezelőtt, azóta sem néztem rá.

Megosztás 
snakeimp - 19-Sep-21 08:36
#24442
User
Budapest
2010.Sep.04
Válasz don_peter 19'.09.20. 14:27-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24438
Indie stuffokból én ezeket emelem most ki:

- Maldita Castilla
- Unravel
- 198X
- Thimbleweed Park
- Volgarr the Viking
- Little Nightmares
- Unto the End
- Rain World
- Blasphemous
- Death's Gambit
- Ori
- l'Abbaye des Morts

Esetleg még:

- Outland
- Huntdown
- Dino Run


Megosztás 
snakeimp - 19-Sep-21 07:01
#24441
User
Budapest
2010.Sep.04
Válasz MagicT 19'.09.20. 15:41-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24439
Aki pár éve időben kapcsolt, még a professzionálisabb CRT-khez is egész könnyen hozzá tudott jutni igen jó áron (akkor még nem terjedt el a köztudatban ennyire a hype s egyéb által, hogy ezek igencsak értékesek, kvázi dobták utánad őket enyhe túlzással).
De jó ideje problémás ez a piac már - árfekvésileg.

Ma egy profibb Sony BVM-et - ha most a stúdiómonitorok legjavát nézzük - már nagyon nehéz kifogni olcsón (PVM-eket könnyebb). Azért is van ez, mert egyes filmesek, videósok máig BVM CRT-ket használnak a stúdióikban (külön niche iparág van ezek drága javítására), nem tértek át még részint sem OLED-re.

Ha pedig a PC-s SVGA HD CRT-k közül nézzük a legjobbakat (ezek szélesebb körben talán ismertebbek a stúdiómonitoroknál), ott is csúnya áremelkedés tapasztalható.
Pl. az egyik (2000-es években gyártott) csúcsmonitor, a Sony GDM-FW900 egyre nevetségesebb árakat produkál. Azért is ezt veszem most alapul az ismertségén túl, mivel az előzőekben linkelt review-ban ezt mutatja be aktuálisan a Digital Foundry.
Ebay-en rendre 1000 dollár körül kel el (Európában 1000 euró vagy font környékén inkább) egy jól működő darab (Ebay-en kívül 500-600 USD táján, de egyre-egyre ritkábban fogható ki ennyiért).

Ez a srác 1100 fontért adta el most ezt a példányát (coating nélkül):
KATT
Szerintem ez sok (sajnos).
De ugyanezen emberke pár hónappal korábban egy másik FW900-at 1400 fontért passzolt el (az azért volt drágább, mivel azon még rajta volt a gyári anti-glare coating a képernyőn), a vevő egyébként Hollandiából vezetett le a cuccért Angliába (kis kaland), nyilván a futáros szállítás nem jöhetett szóba itt sem.

Ha valaki véletlenül nálunk jó állapotú, közepeset-keveset üzemelt FW900-at talál 150 (netán 100) ezer forint alatt, akkor azonnal meg kell venni, azt gondolom.
Persze teszem hozzá, hogy ez sem 15 kHz-es gamingre való alapból (ahhoz ugye nem árt egy hardware-es scanline generator, ami fasza minőségű), hanem másra. Azt se feledjük, hogy közel 50 kg-s szörnyről van szó.
(Rebranded verziói is léteznek szerencsére, ezekkel is találkozni olykor: Hewlett-Packard A7217A, Silicon Graphics GDM-FW9011 és Sun Microsystems GDM-FW9010.)

Persze nagy szerencse, hogy CRT-k terén sem kell rámenni ezekre az abszolút profi cuccokra (ha valaki nem érez őrült késztetést), hanem elég tud lenni egy magas középkategória bőven, s ott az árak már nagyságrendekkel barátibbak, sőt.
Érdemes figyelni vételkor sok tényezőre a preferált méreten, felbontáson és képarányon túl (most játékos szemmel mondom kifejezetten): dot pitch, képcső osztálya, üzemidő, sarkítottság mértéke, TVL-szám, aperture grille vagy shadow mask, milyen foszfort használ a sok közül etc., etc., de ezeket a mélységeket itt most nem nyitom meg.

Végül két jól összeszedett és közismert oldal a témában (ha fontos valakinek, hogy királyabb képernyőkön játsszon):
CRT gaming.
Csövek.
Módosítva: 19' 09.21. 07:19 - snakeimp

Megosztás 
don_peter - 19-Sep-20 18:35 
#24440
User
Érdliget
2010.Sep.01
Válasz MagicT 19'.09.20. 15:41-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24439
Azért vagyunk és a fórum is, hogy az ifjabb generáció tudjon miből meritkezni. Ezért a kvázi-kvíz is..
Megosztás 
MagicT - 19-Sep-20 15:41 
#24439
User
Hungary Budapest
2010.Sep.02
Köszi a tartalmas és nagyon értékes hozzászólásokat Ati 🙃.

Akkor vigyázom , vadászom a crt ket
----
Másik fontos tényező számomra az input lag a megjelenítőn, ami zéró ra még mindig csak crt n érhető el!
Én a X360 hd játéktermi atiratokat játszom inkább crt N mintsem LCD N ..
A meseszép képen túl, az input lag miatt is

A multimédiás technológia fejlődés el kapcsolatban, jómagam a dizájn al elégedett vagyok.. viszont tartósság , összeszerelés és legfőképp minőségben, és audio video téren a régi rendszerek sokkal jobbak voltak!
És ez évről évre egyre fokozódik sajnos!

Ugyan ez a véleményem a videojáték okról.. lehet 4-8k , 7.2 a mai játékok..
A régiek egyszerűen jobbak, minőségibbek voltak!

Ez van 🙃 mi legalább átéltük a jobbat 🙃 a viszonyítási alapon túl.. tudjuk a minőségi szinteket, és az emlékszünk arra amit egy fiatalabb sosem fog, még csak tudni sem .. :/ 🙃
Módosítva: 19' 09.20. 15:42 - MagicT

Megosztás 
don_peter - 19-Sep-20 14:27 
#24438
User
Érdliget
2010.Sep.01
Válasz snakeimp 19'.09.20. 06:17-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24437
Azért az indinek van egy két gyöngyszeme.
Megosztás 
snakeimp - 19-Sep-20 06:17
#24437
User
Budapest
2010.Sep.04
Válasz Gabcsi 19'.09.19. 20:56-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24435
Ismerem azt a Head over Heels remake-et én is, kitűnően sikerült. Meg is lepődtem anno. Ritka a minőségi remake máig.

A Rygart én mai napig csúcshoz közeli grafikának látom (az említett okok miatt főként).

A Toki remake természetesen nem viszi az eredetit az én fejemben sem (amibe szórtam rendesen a gét egy hotelben anno a Golden Axe mellett napokon át).
A Monkey Island remake-eket annyira rondának látom, hogy ránézni is alig bírok (audio más kérdés).

A régi cuccok közelébe nem ér a KOF XII és XIII nálam sem - ezért is írtam, hogy "kategóriájukban" (mint modernebb köntösű gammák), mert most ez a hi-res HD-s (2D-s) gfx volt a fő téma.

Én is ismerek embereket (fiatalabb korosztály), akiknek a hányinger early 3D a király PSX-en (neki meg az a csúcs, amint mondod te is). Valaki meg őszülő fejjel szinte kizárólag a 80-as évek 8 bites játékait látja számára reálisan s őszintén a legszebbnek.
Így megy ez főszabályként.
Ha egy Final Fight, SF2, Splatterhouse vagy Moonstone etc. megjelenik előttem (sok mást is említhettem volna, amik nekem csípődtek be véglegesen brutkó impakttal), nagyon sokáig kéne gondolkodnom, hogy melyik modern cuccra tudnám rámondani, szerintem szebbek (hiába körte-alma, bármit lehet ugye hasonlítani mégis). Uncharted 4-re sem. Semmire lényegében. De el tudom képzelni, hogy egyszer lesznek olyan kinézetű új játékok, amire azt mondom, ezek már vannak olyan szépek, mint a régi csúcs 2D, ezt nem zárom ki.

Evidens, hogy itt mindenki többnyire a gyerekkorát éli újra: azokkal a játékokkal (főként), amik már akkor is komoly hatást váltottak ki belőle (mert sok olyan létezett azért már akkor is, amiket egyénileg nem szerettünk, sőt).

Az MK11-et én meg pont a - szépen kivitelezett - brutalitása miatt szeretem nézni.

Egyébként én azért is szeretem az alkotók eredeti szándéka szerinti kinézetben szemlélni ezeket a régebbi csúcsjátékokat CRT-n, mert nekem úgy a legszebb, legautentikusabb mind. Mozgásban meg leginkább. Például a 80-as évek eleji stuffokhoz már különösen "rossz" monitor dukál, azon a legszebbek (ezeknél már sokszor nem 240p, hanem 144p körüli felbontásokról beszélünk).

Megosztás 
Gabcsi - 19-Sep-19 20:56
#24435
User
-
2011.Aug.21
Válasz snakeimp 19'.09.18. 16:41-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24430
A KOF XII és XIII is gyönyörű, most percekig nézegettem youtube-on, tényleg nagyon jó, mint esztétikai élmény, de valahogy nekem nem hozza meg a kedvemet, hogy játszak is vele (hozzáteszem a korábbi KOF-ok sem hoztak lázba). Azt kell hogy mondjam, mindenkinek az a csúcs, amin felnőtt. Én SS2 gépbe dobáltam a 20 Ft-osokat 96 környékén, aztán örültem, amikor PC-n is tudtam tolni, valószínűleg most KOF rajongó lennék, ha annak idején a teremben, ahová jártam, KOF gép lett volna SS2 helyett.

A pixelgrafika pedig ugyancsak azért a szívem csücske, mert gyerekkoromban nem volt más. Emlékszem, amikor kb 12 évesen (otthon C16 volt csak) egy kocsmában játszottam a Rygar-ral, én akkor azt hittem, hogy az a számítógépes grafika csúcsa. Így utólag vicces, de akkor nem volt más. Aki a mostani játékokon nő fel, annak az lesz az etalon.

A Toki remake tényleg nem rossz, de azért érdekes, hogy új játékokról beszélünk, és egy remake-kel példálózol. Ragaszkodunk a régi dolgokhoz, ezért is vagyunk itt, ezen a fórumon. De ha már remake, a Retrospec-es Head Over Heels (2003) is nagyon szép szerintem, bár most, hogy leírtam az évszámot, ez sem új már.

A Mortal 11 pedig annyira brutális, hogy én nézni sem bírom.

Megosztás 
snakeimp - 19-Sep-18 17:59
#24433
User
Budapest
2010.Sep.04
Kis elemzés a témában elég autentikus forrásból. Kifejezetten az új játékokra koncentrálva.


Megosztás 
snakeimp - 19-Sep-18 17:06
#24432
User
Budapest
2010.Sep.04
Válasz don_peter 19'.09.18. 16:53-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24431
Valószínűleg azért is áll közelebb, amit írsz, igen - meg sok egyéb ok miatt is.

A 13-nál már megindult a részelkurvulás, bizony. Olcsósítottak. Rájöttek, hogy nem akarnak csődbe menni pusztán azért, mert hi-res 2D-ben valami grandiózusat próbáltak alkotni.

Egyébként a hi-rest is meg lehet csinálni kurva jól 2D-ben - iszonyatos erőfeszítéssel és tehetséggel.
Módosítva: 19' 09.18. 17:08 - snakeimp

Megosztás 
don_peter - 19-Sep-18 16:53
#24431
User
Érdliget
2010.Sep.01
Válasz snakeimp 19'.09.18. 16:41-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg24430
Látszik a 12-őn, hogy jobb, de már a 13 rész esetében viszont szerintem ugyan azokat a karaktereket használták fel és eltűnt a fókusz is. Egyébként nekem még mindig közelebb áll a pixelesebb old school grafika, mint ez az újra rajzolt nagyobb felbontású téma. Talán azért mert kicsivel több képzeterőre volt szükség..
Megosztás 
1
2
3
Fórum statisztika
  • Oldal indulása: 2010-09-01
  • Új koncentráltabb fórum mûködés: 2016-11-07
  • Vissza állás nyitott fórum mûködésre: 2020-08-04
  • Oldalletöltések száma: 2983952
  • Összes fórum csoport: 15
  • Összes fórumtopik: 194
  • Összes fórum hozzászólás: 28796
  • Összes privát élet: 7328
  • Összes Hír/Cikk/Blog élet: 46
  • Összes Hír/Cikk/Blog hozzászólás: 21
  • Összes felhasználó: 238
  • Legújabb tagunk: gasser aki 2023-09-17. regisztrált
  • Legnézettebb topik: OFF topik, kötetlen csevegés

DPTP motor: GDPR infomráció!
2018 Május 25.-től hatályba lépett adatvédelmi szabályzatról itt olvashatsz bővebben: Adatvédelmi tájékoztató
Az oldal további használatához el kell olvasnod és fogadnod az adatvédelmi és cookie-k használatával kapcsolatos tájékoztatonkat.

Elfoadom!
Nem fogadom el!