DPTP motor: ...
DPTP motor: ...
1
3
4
5
6
7
8
9
56
[Fórum]SNK Neo-Geo gépek, játékok egyéb kiegészítőkNeo Geo Fan Topik
don_peter - 17-Jul-05 14:15
#22405
User
Érdliget
2010.Sep.01
No el is érkeztem az első olyan akadályhoz, ahol már szükség lenne a befektetésre.
Terveztem egy ideiglenes NEO GEO ROM-ot, amely ha minden jól megy 128Mbit-ig vagy is 16MB-ig képes lesz ellátni tartalommal a különböző részeket. Azért ideiglenes mert ez csak a teszteléshez kell, a végleges verzióhoz nyilván nem fog kelleni, mert ott fixen lesz majd ráintegrálva a kazettára a memória. Esetleg a meghibásodott kazetták javítására még jók lehetnek későbbiekben. Az a gond, hogy már 2 flash memóriát tönkre tettem az állandó le és felforrasztások miatt, így szükséges egy olyan köztes állapot, amelynél az alkatrészek nem mennek tönkre.

Az adaptert lényege, hogy maximum 128Mbit-es NorFlash memóriát a Neo Geo-ban használt normál DIP 42-es foglalatba lehessen helyezni.

Egy kép is a kis paneltervről:



És most jönne képben a támogatás fontossága.
Sajnos még senki nem jelezte szándékát, hogy beszállna a fejlesztésbe, így sajnos ha nem érkezik támogatás, akkor a projekt le is fog állni, mert azért itt már komoly fejlesztési költségekről lesz már majd szó.

Szóval ha van valaki aki támogatná a projektet, az jelezzen és akkor már is le tudom rendelni az adapterek legyártását.
Előre is köszi..

Megosztás 
don_peter - 17-Jul-02 23:18
#22392
User
Érdliget
2010.Sep.01
Válasz snakeimp 17'.07.02. 23:02-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg22391
Most jelenleg 8MB-os memóriákkal tesztelem, de a címzések elég kuszák.
Például, V ROM-ok esetében 8bit-es adat bus-t használ, és ezzel együtt A-1 -től, A22-ig van a címzés. Ami ebben az esetben akár 16MB-os adathalmazt is képes lenne olvasni.., és mégsem..
A P ROM tartalmak viszont már 16bit-es adat bus-t használnak, és ezeknél ahogy elnézem a 2MB a maximum méret. A logika is kicsit furcsa, én eddig mindig a CS (Chip Select) bit-et használtam a memóriák kezelésére, kiválasztására, a NEO GEO nem a CS bit-et, ha nemem az OE bit-et vagy is a kimeneteket engedélyező bit-et billegettei a memóriák közti válogatásra.
Tehát mindent memória aktív a kártyán, de csak annak a kimenetét engedélyezi, amelyiket éppen olvasni akarja.. Érdekes megoldás, de jól működik..
No okosodok még kicsit, mert azért sok rejtett és érdekes dologra bukkanok rá..

Megosztás 
snakeimp - 17-Jul-02 23:02
#22391
User
Budapest
2010.Sep.04
Válasz don_peter 17'.07.01. 07:06-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg22388
Én erről annyit tudok csupán, hogy az újabb játékokban egy darab V ROM max. mérete már nem 4, hanem 8 megabájt (ténylegesen is ekkorák a dumpolt tartalmak 1 db-ra vetítve több gammánál).

Hogy ezen belül te itt technikailag mit címezgetsz, okoskodsz... hát... azt tudja a teve.

Megosztás 
don_peter - 17-Jul-02 22:55
#22390
User
Érdliget
2010.Sep.01
Piszok sok szívás van vele, de lassan csak össze áll a PROG panel..





Most még csak tesztelgetem a PROG kártya részt, de már csak flash memóriát használva.
Piszok sokat lehet vele vacakolni mire hajlandó működni..

Még a hangot kell jobban megtekintenem, mert olyan mint, ha az 5MB adatból valamelyik nem lenne 100%-ig a helyén..
Bár lehet csak írási hiba van, holnap lesz időm, helyre teszem azt is..
Ha meg van, akkor jöhet a terv véglegesítése..

Megosztás 
don_peter - 17-Jul-01 07:06
#22388
User
Érdliget
2010.Sep.01
Ati, ha lesz egy kis időd böngészni, nézz már utána, hogy az MVS kazettáknál a V ROM mérete mekkora lehet maximum?
Mármint vacakolok itt egy ideje a V ROM tartalom megfelelő működése körül, de valamiért úgy veszem észre, hogy 4MB (32Mbit)-nál nagyobb méretű tartalommal nem tud vagy nem akar együttműködni. (nyilván összefűzött tartalom esetében) A PCM multiplex chip pedig látszólag tudja és címezi is a memóriát, ott egészen 64Mbit-ig (8MB) ki van hozva a cím bus. (A-1)-től (A22)-ig. PROG kártyáról beszélünk... Részben amúgy már működik a V ROM része, de nem tiszta még a hang.

Megosztás 
don_peter - 17-Jun-26 09:57
#22377
User
Érdliget
2010.Sep.01
Válasz snakeimp 17'.06.26. 08:21-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg22376
Igen, nem egyszerű főként azért, mert tényleg teljesen egyedül vagyok rá.
Számolgatom a költségeket is közben és rá kell döbbenjek, hogy ezt már csak úgy hobbiból nem lehet finanszírozni. Túl nagy a nyák legyártási költsége, ha ebben nem fogok segítséget kapni, akkor valszeg a tervező asztalon marad majd a dolog. Ráadásul tegnap már el kellett gondolkodnom rajta, hogy lehet nem is 2 hanem 4 rétegben kellene megrajzolni, megtervezni a nyákot.
A 2 és 4 rétegű nyákok közt pedig óriási az árkülönbség, 3x költségesebb a 4rétegű.

A nyákok végleges mérete is sokat számít, eredetileg 134mm * 174mm, de lehet ha sikerül, akkor vagy az egyiket vagy a másikat vagy ha lehet mind kettőt, magasságában le felezem, azért a két vízszintes vonal a terv közepén. (valószínűleg ez volt az OK a már készen kapható verzióknál is, hogy felezték az egyik vagy mind kettő kártya rész magasságát)

Egyelőre ott tartok, hogy a PROGRAM kártya főbb részeit tervezem meg, majd ha ez megvan (jelentem ez már 80%-ban készen is van), akkor elkezdem a központi rendszer kiépítését, de itt már majd figyelnem kell a két kártya kapcsolatának kialakítására, mert terveim szerint egyetlen MCU fogja majd vezérelni az összes komponenst.

Még azon is agyaltam sokat, hogy két részre kellene bontanom a fejlesztést, elsőnek csak a PROGRAM kártyát fejleszteném le és tesztelném, hogy működnek e a megoldásaim, majd ha minden a helyére került akkor jöhetne a GRAFIKA-t tartalmazó rész.

Sajnos elsőként minden képen használnom kell az eredeti és speciális SNK chipeket, mivel azok működése nem ismert, így azokat egyből helyettesíteni nem fogom tudni.
Ezen chipek a következőek: NEO-ZMC, NEO-273 és NEO-PCM.

Természetesen hosszabb távon nekem is az a fontos, hogy ezeket a speciális chipeket kiváltsam, így ha a projekt már működik stabilan ezen chipeket egyesével valamilyen módon ki fogom váltogatni.
(ehhez hozzátartozik, hogy a fejlesztés folyamán sok mindent megért az ember, hogy még is mi hogyan működik, ez talán segít majd ezen chipek működésének mélyebb megismerésében is)

No kérem, nagyjából itt tartok most.
Aki szívesen fejlesztene az jelezze, többen könnyebb lenne.
Aki a fejlesztésbe feltétel nélkül anyagiakban tudna csak besegíteni azt is szívesen fogadom, mert baromi költséges lesz, ezt már előre látom. Nyilván aki költségekkel finanszírozva segít, annak a attól függően mennyivel segíti a projekt fejlődését fog majd kedvezményeket kapni a prototípus illetve a véglegesen elkészült kártya árából.
Hozzá kell tenni, hogy akár lehet bukta is a dologból, szóval garanciát nem tudok vállalni, hogy sikerül majd a fejlesztés, bár az eddigi beletett munkám azt igazolja, hogy van benne lehetőség.. Ha most kellene egy olyan kérdésre válaszolnom, hogy véleményem szerint meg e tudom oldani illetve készen lesz e a fejlesztés, arra csak azt mondanám: IGEN ..

Megosztás 
snakeimp - 17-Jun-26 08:21
#22376
User
Budapest
2010.Sep.04
Válasz don_peter 17'.06.25. 20:45-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg22375
Ez tényleg megvalósíthatatlan küldetésnek tűnik.
Végigkövettem a két külföldi flash-es cucc fejlesztését, s nagyon durva folyamatnak tűnik. Több ember évek alatt készítette - naponta igen sok órában. Rengeteg buktatóba ütköztek közben, amit valahogy persze mindig megoldottak egy idő után, de akkor is kemény. Ez nem SNES vagy Genesis ugye, várhatók bonyolultabb akadályok, ahogyan olvastam anno.

Nagyon jó lenne, ha sikerülne neked ez valaha. De akár már egy részleges megoldás is.
Hatalmas örömmel csodálkoznék.
Ideálisan ehhez kéne neked segítség szerintem is, csak kérdés, ki ennyire lelkes ebben a témában, aki ért is hozzá.

Megosztás 
don_peter - 17-Jun-25 20:45
#22375
User
Érdliget
2010.Sep.01
Tanulmányoztam és elkezdtem a lehetetlent..



A tervezés elején járok, de már most sokat tanultam a NEO GEO MVS kazetta felépítéséről..
Érdekes dolgok vannak..

ui: egyelőre csak a program kártya részt tervezem, elég lassan megy mert sok esetben át kell terveznem a projekt folyamán felmerülő kérdéses részek miatt.
Egyszer ha elkészül, jó hosszú dokumentációt kell majd róla írnom..
Amúgy a grafikai részét is elkezdtem, de ott még csak az alap van kész..

Áhh készítettem róla egy képet, legyen itt egyben.

Módosítva: 17' 06.25. 20:50 - don_peter

Megosztás 
don_peter - 17-Jun-20 14:37
#22365
User
Érdliget
2010.Sep.01
Ati, esetleg NEO-273, PCM, NEO-ZMC chipekről nem találsz valamit, ami részletesebben bemutatja?
Hogy lehetne ezeket kiváltani?
Jó lenne, nem pazarolni az eredeti kazettákat..

Annyit tudok, hogy ezek valami multiplex chippek, de hogy pontosan miképpen működnek vagy mit is csinálnak pontosan azt nem.. Tán még valami SRAM is van bennük..

Megosztás 
don_peter - 17-Jun-19 12:13
#22361
User
Érdliget
2010.Sep.01
Válasz snakeimp 17'.06.19. 00:09-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg22360
Köszi.. Átnézegetem mit írnak..
Megosztás 
snakeimp - 17-Jun-19 00:09
#22360
User
Budapest
2010.Sep.04
Válasz don_peter 17'.06.18. 14:25-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg22359
Jelölések itt. Szubklikkekre újabb ajtók nyílnak.

Erre meg a PROG/CHA boardok típusai fotókon rendszerezve.

Megosztás 
don_peter - 17-Jun-18 14:25
#22359
User
Érdliget
2010.Sep.01
Nem tud valaki egy olyan oldalt vagy képet, amely a szóban forgó Neo Geo PROGBK1 és CHA256 (vagy az összes) kazetta PCB-t részletesebben bemutatja. Arra lennék kíváncsi, hogy melyik memória mit is tartalmaz.
Tehát mit is jelentenek a következő rövidítések:
P,C,V,S,M.
Gondolok itt ezen jelölésekre:



Melyik ROM milyen tartalommal rendelkezik.
Olyasmi kellene mint az alábbi kép egy NG alaplapról:



Annyi, hogy tán részletesebben, hogy melyik mi..
Aztán még van pár jelölés mint: SP1, SP2, EP1, EP2..
Kösz minden infót.
Módosítva: 17' 06.18. 14:27 - don_peter

Megosztás 
don_peter - 17-Jun-16 12:47
#22358
User
Érdliget
2010.Sep.01
Erősítsetek vagy cáfoljatok meg a következőkben...
Nézegettem kicsit az MVS listákat és azt vettem észre, hogy a leggyakrabban felhasznált MVS PCB típus az a PROGBK1-es típus jelzéssel ellátót kazetta. Ehhez pedig leggyakrabban a CHA256-os típusjelzésű PCB-t társítják.
Persze utóbbinál azért van pár differencia, vagy egyszerre több típus is volt forgalomban.

Tételesen ezeket találtam: (tehát a felsorolásban a PROGBK1 - CHA256 PCB páros szerepel)
Fatal Fury 3
King of Fighters '95
Samurai Shodown III
Pulstar
Super Sidekicks 3 (?)
World Heroes Perfect (?)
Kabuki Klash
Neo Bomberman
Real Bout Fatal Fury
Art of Fighting 3
Aero Fighters 3 /Sonic Wings 3/
Metal Slug
Quiz Chibi Marukochan Deluxe
Goal! Goal! Goal!
Over Top
King of Fighters '96
Super Sidekicks 4
Ninja Master's
Ragnagard
Pleasure Goal
Magical Drop 2 (?)
Magical Drop 3
Flip Shot
Bust-A-Move Again /Puzzle Bobble 2/
Captain Tomaday

Ez összesen 25 cím.

A (?) jelölést azoknál tettem, ahol a CHA256 társ PCB-n kívül más típusjelzésű PCB-t is társítottak.
Elképzelhető, hogy ezen páros tüzetes átvizsgálásából el lehetne indulni egy önálló fejlesztéssel?
Ami még érdekes lehet, hogy a következő címek mindegyike használja ezt a PROGBK1-es típust.
Windjammers (Flying Power Disk) - PROGBK1 CHA42G-1
Zupapa! - PROGBK1 CHAFIO
Tecmo World Soccer '96 - PROGBK1 CHA256B
Stakes Winner - PROGBK1 CHA42G-3B
Voltage Fighter Gowcaizer - PROGBK1 CHA42G-3B
Neo Turf Masters (Big Tournament Golf) - PROGBK1 CHA256B
Neo Mr. Do! - PROGBK1 CHA42G-3B
Super Dodge Ball - PROGBK1 CHA256B
Neo Drift Out - PROGBK1 CHA256B
Samurai Shodown IV - PROGBK1 CHA256B
Real Bout Fatal Fury Special - PROGBK1 CHA256B
Twinkle Star Sprites - PROGBK1 CHA256B
Waku Waku 7 - PROGBK1 CHA256B
Stakes Winner 2 - PROGBK1 CHA256B
Breakers - PROGBK1 CHA256B
Money Puzzle Exchanger - PROGBK1 CHA42G-3B
King of Fighters '97 - PROGBK1 CHA512Y
Last Blade - PROGBK1 CHA512Y
Iritating Maze, The - PROGBK1 CHA512Y
Shock Troopers - PROGBK1 CHA256B
Blazing Star - PROGBK1 CHA512Y
Real Bout Fatal Fury 2 - PROGBK1 CHA512Y
Metal Slug 2 - PROGBK1 CHA512Y
King of Fighters '98 - PROGBK1 CHA512Y (?)
Last Blade 2 - PROGBK1 CHA512Y
NeoGeo Cup '98 - PROGBK1 CHA512Y
Breakers Revenge - PROGBK1 CHA512Y
Shock Troopers 2nd Squad - PROGBK1 CHA512Y
King of Fighters '99 - PROGBK1 CHAFIO (?)
Ganryu - PROGBK1 CHAFIO
Strikers 1945 Plus - PROGBK1 CHAFIO
Prehistoric Isle 2 - PROGBK1 CHAFIO
Bang Bead - PROGBK1 CHAFIO
Nightmare in the Dark - PROGBK1 CHAFIO
Sengoku 3 - PROGBK1 CHAFIO

Ez még + 35cím.
A kérdés csupán az, hogy mennyiben különböznek a társ PCB-k egymástól és itt nem egyértelműen a kapacitásra gondolok, de persze ez is egy fő szempont.
Utóbbinál (?) jelzés szintén azt jelenti, hogy egyszerre 2 vagy több típusú PCB-vel is forgalmazták a játékot.

Azt hiszem BlackLord jobban otthon van ezekben, ha olvassa, akkor az ő véleménye is érdekelne..

Megosztás 
don_peter - 17-Jun-15 13:15
#22357
User
Érdliget
2010.Sep.01
Csoda szép gép....


Megosztás 
don_peter - 17-Jun-15 12:51
#22356
User
Érdliget
2010.Sep.01
Nagyon komolyan nézegetem egy NG flash kártya fejlesztésének lehetőségét.
Nem tudom lenne e értelme illetve, hogy lenne e olyan aki segítene illetve támogatna egy fejlesztés kapcsán.
Nem rövid fejlesztési időről lenne szó szerintem, de úgy gondolom érdemes lenne kicsit vele foglalkozni.

Van kedve valakinek csatlakozni a fejlesztéshez?
Esetleg lenne valaki aki támogatná anyagilag a fejlesztési költségeket?

Megosztás 
don_peter - 17-May-26 20:04
#22335
User
Érdliget
2010.Sep.01
Válasz snakeimp 17'.05.14. 11:01-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg22322
Komoly tétel..
Mi 100db esetén sikoltozunk, mi lenne ennél a pakknál?

Megosztás 
snakeimp - 17-May-14 11:01
#22322
User
Budapest
2010.Sep.04


Csodaszép. Valaki egyben megveszi egy alkalommal, amit más akár évekig sem tud begyűjteni, gyönyörűűűűű.

500-600 tételnyi Neo-Geo szakadt rá Joel úrfira.

Megosztás 
don_peter - 17-Mar-22 09:19
#22011
User
Érdliget
2010.Sep.01
Válasz snakeimp 17'.03.22. 09:13-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg22010
Bizony jó, de véleményem szerint kicsit giccses.
Amúgy úgy látom, hogy full írtak egy Neo Geo programot, ami vezérli az egész menürendszert.
Magán az MVS-en fut a program mint egy játék.
Ügyesek a srácok..

Megosztás 
snakeimp - 17-Mar-22 09:13
#22010
User
Budapest
2010.Sep.04
A menü szerintem nagyon kúl:


Megosztás 
snakeimp - 17-Mar-21 12:43
#22007
User
Budapest
2010.Sep.04
Válasz don_peter 17'.03.21. 12:04-kor érkezett hozzászólására. Post száma: #msg22004
Ugyanúgy 400 sztem.
Megosztás 
1
3
4
5
6
7
8
9
56
Fórum statisztika
  • Oldal indulása: 2010-09-01
  • Új koncentráltabb fórum mûködés: 2016-11-07
  • Vissza állás nyitott fórum mûködésre: 2020-08-04
  • Oldalletöltések száma: 2547936
  • Összes fórum csoport: 15
  • Összes fórumtopik: 193
  • Összes fórum hozzászólás: 28704
  • Összes privát élet: 7316
  • Összes Hír/Cikk/Blog élet: 32
  • Összes Hír/Cikk/Blog hozzászólás: 20
  • Összes felhasználó: 228
  • Legújabb tagunk: readyz aki 2021-08-24. regisztrált
  • Legnézettebb topik: OFF topik, kötetlen csevegés

DPTP motor: GDPR infomráció!
2018 Május 25.-től hatályba lépett adatvédelmi szabályzatról itt olvashatsz bővebben: Adatvédelmi tájékoztató
Az oldal további használatához el kell olvasnod és fogadnod az adatvédelmi és cookie-k használatával kapcsolatos tájékoztatonkat.

Elfoadom!
Nem fogadom el!