DPTP motor: ...
DPTP motor: ...
Xeno Crisis játék teszt
Teszt
2019-11-08 19:30
don_peter
Írások: 15
Xeno Crisis teszt.

Mivel itthon valószínűleg nem lesz népszerű, sem elterjedt játék, így biztos vagyok benne, hogy csak egy szűk réteg fogja
olvasni ezt a néhány sort, amit a nem rég megjelent Xeno Crisis a Bitmap Bureau csapat kezei közt formálódott játékról írók.

Xeno Crisis

A játék pontosan 2019 Október 28. jelent meg, nagy sikert elérve és bőven meghaladva a kitűzőt célt a kickstarter kampány során, összesen 362%-t ért el a kampány, ami azért nem semmi.. ;) A játék több platformra is megjelent, sorban a következőkre: PC, MAC, Linux, Nintendo Switch, SEGA Dream Cast, SEGA Mega Drive (PAL/NTSC/NTSC-J), NEO GEO MVS/AES. Az általam tesztelt változat az a SEGA Mega Drive PAL-os verziója.

Néhány alap adat a játékról:
A játék egy és kétszemélyes módot is tartalmaz, továbbá egy kraftolásos rendszert, amelynek használata később jól jöhet. 2 karakter közül választhatunk, az egyik egy férfi a másik pedig egy női karakter.

Karakterek

6 különböző terepen apríthatunk, így adott, hogy 6 főellenséggel fogunk majd találkozni, fegyverek tekintetében is el vagyunk kényeztetve, összesen 9 fegyvert használhatunk a játék folyamán és jóvoltából, melyeket random mód szerezhetünk meg és nem véglegesen. A játék főképernyőjén továbbá található egy opciós menü, amelyben beállíthatunk 2 nehézségi fokozatot de akár kedvünkre hallgathatjuk a játék zenéit és különböző hangeffekteit. A játék amúgy bevallottan a Smash TV, Contra, Mercs, Granada, Alien Syndrome, Zombies Ate My Neighbours, Chaos Engine, és Shock Troopers játékok inspirálták. Ezen játékokat majd sokszor fogjuk emlegetni a hentelések közepette. ;) Amúgy a grafikáért az a Henk Nieborg a felelős, aki legutóbb Mega Drive-ra a Flink című nagyszerű játék grafikáját is rajzolta. Tehát a játék biztosan hozza az elvárt 80'-as és 90'-s évek arcade feelingjét.

Mozgásban

Tapasztalatok / konklúziók:
Elkezdve a játékot könnyű fokozatban is elég nehéznek bizonyult, vagy is lehet csak nekem, de az első pár alkalommal még az első pálya fő ellenségéig sem voltam képes eljutni. Majd az újrapróbálkozásokkal szedtem fel annyi rutint, hogy már kissé egyszerűsítődött a játék, de még így is bosszantó mikor elfogy az életerő. :D  Utóbbiról majd még írok pár sort.. Összességében a 3. pályáig jutottam a 6-ból, ez már azért nem olyan rossz teljesítmény, révén nincs egyszerű dolgunk. A játék rendelkezik egy kraftolási lehetőséggel, amely a pályákon való előre jutást meg tudják könnyíteni. Ilyen kraftolások lehetnek a több lőszer, több életerő, több gránát, gyorsaság növelés, erősebb sebzés vagy + élet.

Krafotolás

Ezen fejlesztéseket a pályán össze gyűjtött dögcédulák felszedésével válthatjuk meg a kraft menüben, amely minden pálya végén elénk tárul. Ha ügyesen használjuk ezeket a beváltható dögcédulákat, akkor komoly előnyt is szerezhetünk a pályákon. A pályák amúgy a ma már talán nem annyira emlegetett, talán már kicsit elfeledett procedurális pálya építési technikával van felvértezve, így mindig okozhat majd meglepetést, mivel ennek révén random mód pakolhatja a program a pályaelemeket ezzel elérve a teljes változatosság és egyediség. 

Egy képet meg is osztottak velünk a készítők, hogy miképpen is változhat véletlenszerűen a pálya elemi felépülése. Azt hiszem nem lesz unalmas és fapados egyik pálya sem. ;)

Pálya elemek változása

A következő kép pedig azt mutatja be, hogy miképpen működik a procedurális pálya építés. Azt hiszem nem lesz kétszer ugyan olyan a pálya, akár mennyiszer is kezdjük majd újra és újra a játékot. Persze ez nem teljesen igaz így, de kellő képen segít majd, abban ez a jól alkalmazott módszer, hogy ne váljon túl rutinszerűre az egyes pályák kivégzése.

Pálya építés

A játék egy két eleme az is, hogy az idegenek által megszállt kolónia lakókat, nőket és férfiakat tudunk felszabadítani, ami plusz pontot ér. Ezen felül a program random mód komolyabb fegyvereket is sorsol és dob be nekünk, így egy-egy szakaszt elég komoly tűzerővel tudjuk majd lepusztítani. Ezen fegyvereket sajnos a program csak 20-30mp-re adja nekünk, így nem lesz túl sok időnk nézelődni.. Csapatni kell rendesen.

Grafikailag nem lehet panaszunk, rendkívül jó kis pixelgrafikákat hozott össze a csapat, mondhatni, kihozták a lehető legtöbbet a SEGA MD hardveréből. A zenékre szintén nem lehet panaszunk, nagyon illenek a játék képi világához, bár néha kicsit tud idegesítő lenni, főként talán a főellenségeknél, de azt hiszem még ezzel együtt is remekel e tekintetben is a játék. Nem marad más mint hogy a játékmenetről is essen néhány szó, sajnos e tekintettben már találtam olyan dolgot, ami vagy csak megszokás kérdése vagy nagy hiba volt a készítőktől. Sajnos a karakter irányításával van nagy gond, (persze ez már szubjektív) még pedig akkor, amikor folyamatosan tűz alatt tartjuk az ellenséget és mondjuk mögöttünk is megjelennek, ilyenkor alapból folyamatos tüzelés mellett csak próbálnánk megfordulni. Mert nem megy! Nem lehet tüzelés közben forogni, illetve lehet egy másik gomb plusz megnyomásával, ekkor 45fokos szögben elfordul a karakterünk, de normál esetben, ha nem engedjük el a tűzgombot, akkor nem lehet forogni. Hozzá teszem, hogy a plusz gombot tökre nem lesz majd időnk a tűz alatt tartott folyamatosan szaporodó eleségektől nyomkodni, vagy is csak életerőnk árán. Ez itt szerintem nagy hiba, főként mert borzasztó mód dühítő, hogy csak emiatt, hogy nem lehet gyorsan fordulni és más szögben tüzelni, vesztünk az életerőnkből, életünkből és elég gyorsan... Egy másik hiba, vagy nem is tudom, hogy ez mennyire hiba, hogy a második főellenség könnyedén kiismerhető és kijátszható. Egy sarokba beállva simán szórhatjuk rá a töltényt, ő nem ér el bennünket és nem tud ránk hatni semmilyen módon. Szubjektív? Akkor döntse el mindenki maga.

Extra kép

Mivel csak SEGA MD-n teszteltem a játékot, így sajnos a többi platform játékmenetéről nem tudok nyilatkozni, de sanszos, hogy ott is hasonlóak lesznek a negatív és pozitív benyomások. Talán a többi időben mindenképp fejlettebb konzol esetében szebb lesz a grafika és jobb minőségűek lesznek a játék zenéi, de úgy gondolom ez már nem fog sokkal több pluszt hozzáadni ahhoz, amit a SEGA MD is prezentál.
Logo

Cheat Mode.

Innentől csak az olvassa tovább, akit nem zavarnak a csalások, ugyan is a következőkben erről lesz szó. Furcsa egyébiránt, hogy a megjelenést követően, ilyen gyorsan sikerül megfejteni és napvilágot látnak egyes csalások előhozása. Gondolom ez arra vezethető vissza, hogy az internet a legszélesebb körben mostanra elérhetővé vált, így em is maradhat titokban sokáig az egyes akaratos vagy véletlen szerű kontrolleren keresztül beadott kombinációk. Régebben talán nem is kerestünk ilyen kombinációkat, de aki kicsit mélyebben ismeri  SEGA-s játékokat, ott ez mostanra egyértelműen látszik, hogy anno a fejlesztők a könnyebb tesztelések érdekében bizonyos szintlépéses vagy örök életet adó rejtett kódokat elrejtettek a programban. A következő három kód, amelyet megmutatok, mindenképp segítségünkre lesz, ha nem menne a játék.

Az egyik ilyen kód vagy is ez inkább rögtön kettő kód az úgy nevezett Infinitie Mode-okat csalja elő. Az egyik ilyen beadása után az első pálya arénájában küzdhetünk meg amolyan arcade módban a végtelen ellenség áradatával. Ez a pálya egy pontszerző pálya, egyébként gyakorolni tökéletes és ha valaki nagyon jól nyomja, lehet jó kis versenyeket szervezni és megmérettetni magát. Kitudja talán egyszer itthon is lesz egy ilyen rendezvény, ahol majd pont ebben a játékban kell villantani.. ;)
A pontszerző mód kódja: Főképernyőnél tartsd lenyomva a Balra + B + C gomb kombinációt és nyomd meg a startot. Ez a mód csak 1 játékos módban elérhető.
Fő boss-ok gyakorlásának kódja: Főképernyőnél tartsd lenyomva a Jobbra + B + C gomb kombinációt és nyomd meg a startot. Ez a mód csak 1 játékos módban elérhető, a lényege, hogy gyakorolhassunk a főellenségekkel, mivel némelyik elég nehéz. Ez a mód amúgy szokásos volt bevezetni anno, az arcade játékoknál. Hajrá, aprítsatok.

Debug Menu

A második kód egy igazi cheat, úgy is nevezik ezt a rejtett menüt, hogy debug menu, mert hogy olyan finomságokat tudunk beállítani mint: Sérthetetlenség, végtelen lőszer és gránát, kezdő aréna kiválasztása, végtelen dögcédula és végezetül a nagyon elvetemültek a seed-et is feltuningolhatja (megszerzett pontok).
Ezen felül még ebben a rejtett menüben előhívható a credits lista is, így megtekinthetjük a készítőket és még pár infót.
A kód: A főképernyőn tartsd lenyomva a Balra + B + C gomb kombinációt és nyomd meg a startot. Ha ez megtörtént, akkor nyomás az option menüpontba és már állítgathatod is a dolgokat.. ;)

Ami lehetett volna még:
Sokat tűnődtem azon, hogy mennyi platformra megjelentették a játékot és csak egyet hiányoltam a sorból. Igen, a PS Vita-t. A platform kihasználatlanul áll a polcon és simán képes lenne egy kb. Nintendo Switch-féle port futtatására, és még sem. Csak nekem jutott ez eszembe? Vagy másoknak is megfordult ez a lehetőség a kobakjában? Nem is igen értem, hogy mi az oka annak, hogy PSV-re nem portolták, pedig szerintem simán lett volna rá kereslet, úgy gondolom egy 10font-os árral fogyott volna mint a mentolos cukorka. ;) Arra is gondoltam persze, hogy lehet a hardverre való fejlesztés és az értékesítéssel járó bevétel nem hozta volna be az elvárásokat, de ha más nem is, kicsi sírás ilyenkor mindenképp kell legyen, hiszen a PS nagyon cserben hagyta a PSV tulajdonosokat.
PSVita

Hagyjuk ezt így annyiba és legyen ez a végszó, hiszen ez a kis teszt eddig terjedhet, a többit mindenkinek magának kell kitapasztalnia. Ne várjatok sokáig, hajrá ti is fussatok neki. Megéri.. ;)

A neo-geo legyen veletek.. ;)
DPTP motor: GDPR infomráció!
2018 Május 25.-től hatályba lépett adatvédelmi szabályzatról itt olvashatsz bővebben: Adatvédelmi tájékoztató
Az oldal további használatához el kell olvasnod és fogadnod az adatvédelmi és cookie-k használatával kapcsolatos tájékoztatonkat.

Elfoadom!
Nem fogadom el!